Чи вдається інді-брендам обходитися без логотипів?
Не знаю, як ви, а я просто люблю колекціонувати сумочки! Для справжніх поціновувачів стилю не знайдеться нічого кращого, ніж шафа, буквально переповнена нашими улюбленими скарбами. А ще краще, якщо це буде повноцінна гардеробна. Але сформувати колекцію цікавих екземплярів не так вже й просто.
Зрозуміти, що нам по-справжньому подобається і хочеться носити набагато легше тоді, коли розміри колекції вже досягли значних масштабів. Завжди знайдеться та сумочка, яка ідеально буде відповідати вашим потребам і стане вашим фаворитом для певних заходів. Але в той же час ви точно зрозумієте, що деякі речі насправді подобаються вам не так сильно, як можна було подумати. Помилки неминучі, особливо, якщо врахувати, що це задоволення - не з дешевих, і деякі моделі досить дорогі.
Саме з цієї причини багато хто частіше вкладається у відомі бренди. Завдяки своїй високій репутації, якщо щось піде не так, ймовірно, більшу частину сплаченої суми буде повернено. З іншого боку, такі інді-дизайнери, які ще не встигли набути широкої впізнаваності, можуть просто не витримати високої конкуренції та припинити своє існування. Логотипи найпопулярніших дорогих брендів вже стали атрибутом, який стимулює колосальні продажі. Але чи можна обійтися без них та придбати сумки від професіоналів?
Загалом, чи варто купувати логотипи?
Це цілком очікуване питання: наскільки логотипи справді важливі і чи варто за них платити великі гроші? Який сенс у шикарних чи креативних логотипах? Вони лише є ознакою багатства і справляють враження на тих, для кого це частинка розкоші, або на тих, хто не може собі цього дозволити. Що ж можна сказати про відомі монограми, такі як Louis Vuitton, Dior або Gucci? А що щодо брендів Chanel, які представлені у вигляді переплетених букв, чи каскадних ініціалів Saint Laurent?
Тема є неоднозначною, безумовно. Питання викликають багато суперечностей серед тих, хто цікавиться модою. Деякі люди у захваті від текстури та від наявності логотипів на своїх речах, тоді як інші навмисно відмовляються бути ходячою рекламою для корпорацій. Незважаючи на все це, монограми, як і раніше, викликають неймовірний резонанс через свою ціну та доступність.
Але якщо подивитися уважно, то можна помітити, що більшість лого-лексикону заснована в основному на кількох затверджених будинках розкоші з давньою репутацією. Втілюючи певний Y2K-естетичний стиль, ці великі імена продовжують отримувати прибуток від ностальгії за монограмами, їх пересичені пропозиції з логотипами з'являються сезон за сезоном і, як і раніше, продаються як гарячі пиріжки!
Чому при продажі монограм лише певні високопрестижні бренди мають більший успіх, ніж незалежні лейбли?
Розвиток небрендових інді-сумок
Для багатьох компаній наявність логотипу на виробі є привабливим атрибутом чи зовсім невід'ємною частиною. Такий маркетинговий хід, як правило, передбачає лояльність клієнта до бренду і може надихати інших на наслідування. До того ж, логотип здатний виділити дизайн продукту серед багатьох інших і підвищити його впізнаваність. Принаймні на це сподіваються виробники.
На сьогоднішній день багато монограм швидше є ознакою низькоякісного дизайну, ніж проявом істинної майстерності. Деякі бренди навіть наносять свої ініціали на вироби, імітуючи відомих конкурентів. Сучасний ринок вже страждає від надлишку логотипів, але, як ми знаємо, модні течії постійно змінюються.
Винятком у цьому напрямі стали інді-сумки без логотипів. Бренди у цьому сегменті часто копіюють дизайн популярних it-bags та продають їх під своїм ім'ям, орієнтуючись на молоду аудиторію. Але все змінилося після появи бренду Mansur Gavriel, який випускає стримані та елегантні відроподібні сумки без яскравих логотипів із моментом загадковості через те, що брендинг повністю відсутній. У цьому ціновому сегменті саме такий варіант украй зацікавив покупців.
За Mansur Gavriel послідували інші бренди, такі як:
-
Polène, Staud, Danse Lente у сучасному сегменті,
-
а також Acne Studios, Khaite та Métier London – у більш преміальному.
Усі вони мають свій унікальний творчий підхід, але поєднує їх відсутність логотипів. Вони використовують мікротренди та пропонують сумки, які вигідно відрізняються на тлі масових продуктів із яскравими монограмами. Як сказав Маршал Коен із The NPD Group: "Споживачі хочуть бути не одним на мільйон, а одним із мільйона".
Чи варто відмовлятися від логотипів?
Якщо ми розглянемо недавнє відродження, елегантних брендів, таких як The Row та Old Céline, то, швидше за все, тенденція відмови від логотипів буде зберігати свою актуальність у найближчому майбутньому. Але це не означає, що дрібні бренди повинні повністю відмовлятися від створення своїх монограм на користь великих брендів, які фінансуються хедж-фондами. Натомість вони можуть використовувати інший підхід.
Наприклад, коли мода знову почне приділяти більше уваги логотипам, малі бренди можуть створювати унікальні дизайни, які будуть їм ідентифікатором. Такі "нелоготипи" можуть включати різні елементи, починаючи від відомих замочків і кріплень (як у сумок Luar) і закінчуючи декоративними малюнками, такими як у Goyard або Fauré Le Page. У багатьох випадках такі прикраси можуть забезпечити той самий рівень привабливості та впізнаваності, що й звичайний логотип.
Але, звичайно, розробка унікальної монограми, яка буде популярною на ринку, особливо для малих брендів, пов'язана з певним ризиком. Тим більше, що такі бренди не завжди можуть дозволити собі правовий захист свого товарного знаку, що робить їх уразливими для підробок.
Незважаючи на всі перешкоди, сучасні незалежні бренди все ж таки досягли великого успіху. Деякі з них запроваджують виразний брендинг. Наприклад, згадаємо кумедний логотип Telfar. Інші, такі як Mansur Gavriel, експериментували з монограмами, але не змогли досягти успіху в цьому питанні.
Тим не менш, невеликим брендам дозволено відчувати певну частку задоволення, оскільки використання логотипів стало недоліком для великих брендів, таких як Louis Vuitton, які зараз дуже намагаються зберегти свій ексклюзивний імідж. У такому разі, чудово виконані інді-аксесуари, з гарною естетикою і часто доступнішою ціною, можуть здатися аудиторії привабливішими.